مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف عرق ریحان

  • ۳۵۴

عرق ریحان یکی از عرق های گیاهی بسیار معطر میباشد که سرشار از پتاسیم، آهن، منیزیم، فسفر و آهن می باشد و استفاده از آن منجر به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و از اکسیده شدن کلسترول خون جلوگیری می نماید.

 

گیاه شناسی ریحان  

گیاه ریحان یک گیاه معطر می باشد و خاستگاه اصلی آن در ایران و افغانستان است این گیاه بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می کند و به طور کلی دارای طبعی گرم و خشک است. بوته گیاه ریحان یک ساله می باشد و مصرف آن باعث کاهش بیماری های قلبی و عروقی می گردد.

 

فایده ریحان از دیدگاه امام صادق 

 امام صادق علیه السلام در مورد خواص ریحان می فرمایند:

 

اَلْحَوک بَقْلَةُ الأَنْبیاءِ، اَما اِنَّ فیهِ ثَمانَ خِصالٍ:یمْرِئُ وَ یفْتَحُ السُّدَدَ وَ یطَیبُ الجُشاءَ وَ یطَیبُ النَّ کهَةَ وَ یشَهِّی الطَّعامَ وَ یسُلُّ الدّاءَ وَ هُوَ أمانٌ مِنَ الجُذامِ وَ إذا اسْتَقَ رَّ فی جَوْفِ الإنسانِ قَمَعَ الدّاءَ کلَّهُ؛

 

ریحان، سبزی انبیاست و در آن هشت خاصیت است:هضم کننده است، رگ ها و مجاری را باز می کند، بازدم را خوشبو می سازد، بدن را بوی خوش می بخشد، اشتهاآور است، درد را از بدن بیرون می برد، از جذام در امان می دارد و چون وارد معده شود درد را به کلّی از بین می برد. 

فواید مصرف عرق ریحان 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم