مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف روغن هسته انگور

  • ۳۳۹
فواید مصرف روغن هسته انگور

روغن هسته انگور محصولی میباشد که بعد از اینکه آب هسته های انگور به صورت کامل گرفته شد از آن استخراج می‌شود که با آن روغن هسته انگور می گویند. این روغن جایگزین بسیار مناسبی برای روغن نباتی می باشد زیرا یک محصول کاملا طبیعی است.

 

فواید مصرف روغن هسته انگور 

مفید برای پوست 

روغن هسته انگور سرشار از ویتامین های e و c می باشد و از همین رو مصرف آن خاص است زیادی برای پوست به دنبال دارد. از جمله خواص چشمگیر روغن هسته انگور برای پوست می توان به درمان آفتاب سوختگی و درمان لک و پیس پوست اشاره کرد علاوه بر این استفاده از این روغن روند پیری پوست را کندتر میکند.

مفید برای مو 

استفاده از روغن هسته انگور باعث تقویت ریشه مو شده و از ریزش مو جلوگیری می نماید علاوه بر آن گزینه بسیار مناسبی برای درمان شوره سر محسوب می شود همچنین به دلیل اینکه این روغن سرشار از ویتامین e و اسید لینولئیک می‌باشد باعث تقویت موها شده و مانند یک نرم کننده طبیعی عمل می کند. 

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر 

ترکیباتی در روغن هسته انگور وجود دارد که باعث کاهش التهاب سلول های مغزی شده و از تشکیل پلاک های مغزی جلوگیری می نماید و از همین و خطر مبتلا شدن به آلزایمر را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد. 

کنترل دیابت 

تحقیقات نشان می دهد که امروزه استفاده از روغن هسته انگور می‌تواند نقش بسیار مهمی در کنترل دیابت داشته باشد زیر مصرف این روغن باعث افزایش انسولین و کاهش سطح قند خون در بدن شده و در کنترل دیابت بسیار موثر عمل می نماید.

حفظ سلامت دهان و دندان 

از آنجایی که روغن هسته انگور سرشار از مواد معدنی می باشد استفاده از آن به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها کمک می نماید زیرا تامین این مواد معدنی با استحکام دندان ها از پوسیدگی آن ها جلوگیری می کند.

تصفیه خون 

یکی از فواید استفاده از روغن هسته انگور تصفیه خون می باشد همچنین استفاده از این روغن باعث تحریک جریان خون شده و از لخته شدن خون جلوگیری می نماید. علاوه بر آن مصرف روغن هسته انگور باعث تقویت رگهای خونی میشود.

تقویت قلب 

روغن هسته انگور سرشار از ویتامین سی میباشد و استفاده از آن باعث حفظ سلامت قلب شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهد. علاوه بر آن از آنجایی که روغن هسته انگور سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده می باشد می‌تواند باعث بهبود عملکرد قلب شود

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم