مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خوراکی های خون ساز را بشناسید

  • ۳۴۳
خوراکی های خون ساز را بشناسید

بدن انسان به گونه ای می باشد که در طول میلیون ها گلبول قرمز به دلیل مصرف مواد غذایی خون ساز در آن تولید می گردد این گل و بلبل های تولید شده معمولاً به مدت ۱۲۰ روزه در اطراف بدن به گردش در می آیند.

  

مواد غذایی خون ساز را بشناسید: 

کشمش 

گنجاندن کشمش در رژیم مواد غذایی می تواند باعث درمان مشکلات ناشی از کم خونی و فقر آهن شود. کشمش سرشار از آهن می باشد و استفاده از آن به رشد گلبول های قرمز و پلاکت خون کمک می نماید. 

شیر خرما 

شیر خرما یکی از نوشیدنی های بسیار مناسب برای افرادی می باشد که به کم خونی مبتلا هستند زیرا مصرف آن به تامین آهن بدن کمک می نماید. خرمای موجود در شیر خرما منبع کافی از آن را فراهم می نماید و به افزایش سطح هموگلوبین کمک می کند.

بادام زمینی 

بادام زمینی یکی از آجیل های بسیار غنی می باشد به گونه ای که می توان گفت سرشار از مس پروتئین انواع ویتامین ها و روی می باشد. همچنین بادام زمینی را به عنوان یکی از خونسازترین مواد غذایی می شناسند  

اسفناج 

اسفناج یکی از سبزیجاتی می باشد که از مهمترین خاصیت آن می توان به خون ساز بودن آن اشاره کرد و گزینه بسیار مناسب برای درمان کم خونی محسوب می شود. اسفناج علاوه بر آهن سرشار از کلسیم بتاکاروتن انواع ویتامین ها می باشد و مصرف یک فنجان از آن باعث تامین ۲۰ درصد از نیاز روزانه شما به آهن می گردد.

آب انار 

انار یکی از میوه هایی میباشد که علاوه بر آهن سرشار از اسید اسکوربیک ویتامین سی و ویتامین آ می باشد . مصرف آب انار باعث افزایش سطح هموگلوبین خون می گردد و به دلیل اینکه ترکیب به نام اسید اسکوربیک در آن وجود دارد میزان جذب آهن را در بدن افزایش می دهد.

کیوی 

کیوی یکی از میوه هایی میباشد که سرشار از پتاسیم، آهن و انواع ویتامین ها است با استفاده از علاوه بر اینکه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می نماید در درمان کم خونی و رشد گلبول های قرمز تاثیر گذار است

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم