مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف لوبیا سبز

  • ۳۵۸
فواید مصرف لوبیا سبز

لوبیا سبز یکی از سبزیجات می باشد که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و مصرف آن برای قلب، معده، رحم و چشم بسیار مفید می باشد. ارزش غذایی لوبیا سبز آنقدر بالا می باشد که بهترین جایگزین برای گوشت قرمز از نظر جذب آهن محسوب می شود.

 

فواید مصرف لوبیا سبز 

جلوگیری از عفونت 

لوبیا سبز سرشار از نیاسین تیامین و مواد مغذی می باشد و از همین رو مصرف آن علاوه بر آن که فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد تاثیر بسزایی در جلوگیری از عفونت های بدن ایفا می کند.

جوانسازی پوست  

لوبیا سبز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن باعث کنترل رادیکالهای آزاد مخرب موجود در بدن می گردد از همین رو می تواند باعث کاهش چین و چروک روی پوست گردد و به شادابی پوست کمک می‌کند.

سم زدایی بدن 

لوبیا سبز دارای خاصیت ادرارآوری می باشد و از آن جایی که بسیاری از سموم بدن از طریق ادرار از بدن خارج می شود می توان لوبیا سبز را به عنوان یک منبع عالی برای سم زدایی بدن معرفی کرد. به طور کلی مصرف لوبیا سبز برای پاکسازی بدن استفاده میشود.   

افزایش انرژی 

لوبیا سبز سرشار از آهن می باشد به گونه ای که می توان گفت مقدار آهن موجود در لوبیا سبز دو برابر اسفناج است و مصرف آن باعث افزایش اکسیژن رسانی به سلول های بدن شده از همین رو می تواند به افزایش انرژی بدن کمک کند

درمان ناباروری 

از آنجایی که لوبیا سبز سرشار از فولات و آهنگ می باشد و به عنوان یک منبع کامل از مواد مغذی شناخته می‌شود می‌تواند به درمان ناباروری کمک نماید و علاوه بر آن به دلیل اینکه دارای شاخص پایین گلیسیمی است در درمان ناباروری کمک کننده می باشد. 

مناسب برای کودکان 

لوبیا سبز منبع غنی از ویتامین ها پروتئین ها و آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از همین رو مصرف آن برای کودکان مفید می باشد علاوه بر آن مصرف لوبیا سبز می تواند به درمان سریع زخم و عفونت کودکان کمک نماید.

مفید برای دیابت 

از آنجایی که لوبیا سبز دارای شاخص پایینی از گلیسیم می باشد  مصرف آن باعث می شود که حساسیت به انسولین تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و از همین رو لوبیا سبز به عنوان یکی از مواد غذایی مناسب برای افراد دیابتی ها معرفی میشود.

درمان پارکینسون 

مصرف لوبیا سبز به دلیل این که سرشار از آمینو اسید می باشد باعث کاهش علائم بیماری پارکینسون می گردد به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون که لوبیا سبز مصرف کرده اند این بیماری در آنها با بهبود قابل توجهی روبرو شده است. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم