مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

زعفران و خواص بی نظیرش

  • ۳۶۰
زعفران و خواص بی نظیرش

زعفران یکی از ادویه های بسیار معطر میباشد که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد و مصرف آن برای سلامت مغز، معده و لاغری بسیار موثر است. زعفران که نام دیگر آن ادویه طلایی می باشد گیاه بومی کشورهای اروپایی و آسیایی است.

 

فواید مصرف زعفران 

بهبود عملکرد ریه 

مصرف زعفران علاوه بر آن که باعث بهبود عملکرد ریه میشود میتواند باعث حفاظت از ریه در برابر ابتلا به افق فونت و برونشیت گردد. علاوه بر آن مصرف زعفران تاثیر زیادی در محافظت از سلولهای ریه ایفا می‌کند  

بهبود دردهای عضلانی 

از آنجایی که مصرف زعفران باعث جذب بهتر کلسیم در بدن می شود می تواند در بهبود دردهای عضلانی تاثیر گذار باشد علاوه بر آن به دلیل اینکه زعفران سرشار از مواد معدنی است باعث حفاظت بدن در برابر درد های عضلانی می گردد.

جلوگیری از کم خونی 

همانطور که می دانید علت اصلی ایجاد کم خونی در بدن کمبود آهن می باشد از آن جایی که در زعفران مقدار زیادی آهن قرار گرفته است مصرف آن می‌تواند خطر مبتلا شدن به کم خونی را کاهش دهد. 

تقویت بینایی 

مصرف زعفران باعث افزایش تولید سلول های حساس چشمی می گردد و می تواند به تقویت سیستم بینایی کمک کند. علاوه بر آن مصرف زعفران می تواند از چشم ها در برابر آسیبهای نور درخشان خورشید محافظت نماید. 

افزایش هوش 

مواد معدنی موجود در زعفران باعث می شود که مصرف آن به افزایش هوش و ذکاوت افراد کمک نماید. از آنجایی که زعفران سرشار از روی، سلنیوم ،مس و منگنز می باشد مصرف آن باعث عملکرد بهتر سیستم مغزی می گردد.

بهبود ام اس 

در زعفران ترکیبی به نام کروسین وجود دارد که باعث محافظت از سلول های مغزی در برابر ابتلا به ام اس میشود. به طور کلی می‌توان گفت مصرف زعفران باعث کاهش فشار سلولی که باعث از بین رفتن عایق و تصلب شرایین می شود می گردد.

درمان ریزش مو 

نظریه ای وجود دارد که بر طبق آن هر گیاهی که شبیه اندامی از بدن باشد برای آن قسمت از بدن بسیار مفید است و از آنجایی که زعفران به مو بسیار شبیه می باشد مصرف آن می‌تواند منجر به افزایش رشد و استحکام موها شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم