مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف کشمش

  • ۳۵۶
فواید مصرف کشمش

کشمش یک میان وعده بسیار سالم و مقوی می باشد به گونه ای که می توان گفت از نظر مواد مغذی بسیار غنی تر از انگور است. کشمش سرشار از پتاسیم، آهن، کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری برای بدن میباشد و مصرف آن نقش بسزایی در رفع مسمومیت غذایی ایفا می‌کند.

 

 

فواید مصرف کشمش 

کاهش فشار خون

چشمش سرشار از فیبر می باشد و مصرف آن باعث کاهش فشار موجود بر روی قلب شده و به کاهش قند و فشار خون نیز کمک می نماید. به طور کلی می‌توان گفت مصرف کشمش با کاهش فشار خون خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش میدهد.

مفید برای کبد 

در کشمش ترکیبی به نام بیوفلاونوئیدها وجود دارد که به پاکسازی خون در بدن کمک می نماید علاوه بر آن مصرف کبد باعث سم زدایی شده و بهبود عملکرد کبد کمک میکند. مصرف کشمش برای درمان بیماری‌های کبدی توصیه می گردد. 

مفید برای پوست 

کشمش سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که مصرف آن باعث سلول های آسیب دیده پوست شده و پوست را پر و سفت می کند. به طور کلی می‌توان گفت مصرف کشمش به سلامت پوست منجر می‌شود و برای احیا کردن پوست توصیه می گردد.

 

 

 

جلوگیری از پوسیدگی دندان 

چشمش داره خاصیت ضد باکتریایی می باشد و از همین رو می تواند باعث جلوگیری از بیش از حد اسیدی شدن بزاق دهان گردد و به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می نماید. در کشمش ترکیبی به نام لینولئیک اسید وجود دارد که باعث تنظیم سطح ph دهان شده و به سلامت دهان و دندان کمک میکند.

افزایش قدرت باروری 

معمولا مصرف کشمش برای افزایش قدرت باروری مردان توصیه می گردد زیرا در کشمش ترکیبی به نام آمینو اسید وجود دارد که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود. همچنین مصرف کشمش با تحریک اسپرم ها و افزایش تحرکات آنها قدرت باروری را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم