مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید بی نظیر آب هویج

  • ۴۱۱
فواید بی نظیر آب هویج

آب هویج سرشار از مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان، بتاکاروتن و انواع ویتامین ها میباشد و مصرف آن فواید زیادی برای سیستم بینایی و پوست ایجاد می نماید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از نوشیدنی آب هویج استفاده می کنند به نسبت دیگران کمتر به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می گردند.

 

فواید مصرف آب هویج  

تقویت سیستم بینایی

آب هویج سرشار از ویتامین a می باشد و به همین دلیل نقش بسیار زیادی در تقویت سیستم بینایی چشم ایفا می کند. مصرف یک لیوان آب هویج باعث تامین ۲۵۰ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین a می شود علاوه بر آن مصرف آب هویج می تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های بینایی مانند کوری و آب مروارید را کاهش دهد. 

بهبود زخم 

در صورتی که در سطح پوست و بدن خود دچار بریدگی و زخم شدید نوشیدن آب هویج می تواند به سرعت باعث بهبود زخم شود. از آنجایی که آب هویج سرشار از ویتامین سی میباشد می‌تواند روند بهبود زخم های موجود در بدن را سریع تر کند.

کاهش سطح قند خون 

در آب هویج پروبیوتیک هایی وجود دارد که بر روی باکتری های روده که با دیابت مرتبط می باشند اثر می‌گذارد و به همین دلیل می تواند به کاهش سطح قند خون در بدن کمک کرده و مصرف آن برای افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا می باشند بسیار مفید است.   

استحکام استخوان ها 

آب هویج سرشار از ویتامین k می باشد به همین دلیل مصرف آن می‌تواند به پروتئین سازی بدن کمک نماید. همین امر منجر به بهبود سریع استخوان های شکسته می شود و پتاسیم موجود در آن به استحکام استخوان ها کمک می نماید.

حفاظت از کبد 

کاروتنوئیدهایی در آب هویج وجود دارد که آن را به یک نوشیدنی ضد التهابی تبدیل می نماید استفاده از آب هویج به همین دلیل می‌تواند باعث محافظت شما در برابر بیماری‌های کبد گردد علاوه بر آن می تواند نشانه های التهابی خون را نیز کاهش دهد.

مناسب برای زنان شیرده 

معمولاً به زنانی که در دوران شیردهی به سر می‌برند مصرف آب هویج توصیه می گردد زیرا مصرف آب هویج می تواند کیفیت شیر مادر را افزایش دهد. علاوه بر آن از آنجایی که آب هویج سرشار از ویتامین a می باشد مصرف آن می‌تواند به رشد سلول های نوزاد کمک کند. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم