مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مواد غذایی که سرشار از پتاسیم هستند

  • ۴۳۷
مواد غذایی که سرشار از پتاسیم هستند

پتاسیم یکی از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن می باشد که چه بیشتر نیاز بدنتان به پتاسیم را میتوانید از طریق به مصرف میوه‌ها و سبزیجات تامین نمایید. از آنجایی که بدن قادر به تولید پتاسیم نمیباشد باید این ماده مغذی از طریق مصرف مواد غذایی تامین گردد. 

 

مواد غذایی سرشار از پتاسیم 

لوبیا و عدس 

لوبیا و عدس علاوه بر این که سرشار از کلسیم و آهن می باشند حاوی مقدار زیادی پتاسیم نیز هستند به گونه ای که می توان گفت مصرف نصف فنجان لوبیا باعث تامین ۱۸ درصد از نیاز روزانه ما به پتاسیم می گردد. 

آووکادو 

آووکادو یکی از میوه های بسیار خوشمزه و سرشار از پتاسیم می باشد که مصرف آن برای درمان و مبارزه با دیابت بسیار مفید می باشد. مصرف یک عدد آووکادو حدود ۱۳ درصد از نیاز روزانه ما به پتاسیم را رفع می نماید

زردک 

زرد یکی از سبزیجاتی می باشد که از نظر ظاهری شبیه به هویج است و علاوه بر این که در آن مقدار زیادی پتاسیم قرار گرفته است می‌توان آن را منبع خوبی از ویتامین c دانست. معمولاً استفاده از زردک به دلیل اینکه باعث رشد و نمو و بهتر جنین می‌گردد به زنان باردار توصیه می شود.  

زردآلوی خشک شده 

بسیاری از میوه های خشک از جمله زردآلو خشک شده حاوی مقدار زیادی پتاسیم می باشد زردآلو یک میوه بسیار مفید و زرد رنگ است که می توانید آن را به صورت خشک شده نیز مصرف کنید. مصرف نصف پیمانه زردآلوی خشک شده حاوی ۱۱۰۱ میلی گرم پتاسیم می باشد

پرتغال 

پرتقال یکی از میوه های آبدار و خوشمزه می باشد که سرشار از فولات، ویتامین a، تیامین و پتاسیم است به گونه ای که در یک فنجان آب پرتقال حدود ۴۹۶ میلی گرم پتاسیم وجود دارد. مصرف پرتقال به دلیل این که سرشار از پتاسیم است برای استحکام استخوان ها بسیار مفید می باشد. 

گوجه فرنگی 

گوجه‌فرنگی یکی از صیفی جات میباشد که حاوی مواد مغذی زیادی از جمله پتاسیم می باشد به گونه‌ای که در نصف پیمانه گوجه فرنگی له شده حدود ۵۴۹ میلی گرم پتاسیم وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که برای به دست آوردن پتاسیم بیشتر در مورد گوجه فرنگی بهتر است که آن را به صورت پوره در آورید. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم