مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مواد غذایی منیزیم دار را بشناسید

  • ۹۶
مواد غذایی منیزیم دار را بشناسید

منیزیم یک ماده معدنی بسیار با ارزش میباشد و وجود آن باعث عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن میگردد. حدود ۶۰ درصد از منیزیم موجود در بدن در استخوان ها قرار گرفته است. به طور کلی افراد باید در طول روز چیزی در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلی گرم منیزیم مصرف نمایند. 

 

مواد غذایی سرشار از منیزیم 

تخم کدو 

تخمه کدو یکی از تنقلاتی می باشد که سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان است و به عنوان یک منبع عالی برای منیزیم شناخته می شود به گونه ای که می توان گفت نصف پیمانه تخم کدو باعث تامین ۹۳ درصد از نیاز روزانه ما به منیزیم می گردد.

بادام درختی 

بادام درختی علاوه بر منیزیم سرشار از کلسیم روی و ویتامین e می باشد و به همین دلیل مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. مصرف نصف پیمانه بادام درختی باعث تامین ۵۳ درصد از نیاز روزانه بدن ما به منیزیوم میشود.  

شکلات تلخ 

شکلات تلخ یکی از خوراکی های مفید می باشد که علاوه بر منیزیم سرشار از آهن مس و منگنز می باشد و مصرف آن باعث تامین ۱۶ درصد از نیاز روزانه بدن ما به منیزیمم می گردد. علاوه بر آن استفاده از شکلات تلخ باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به سلول های بدن می شود.

ماهی سالمون 

ماهی سالمون علاوه بر منیزیم فراوانی که دارد سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین دی است. استفاده از این غذای دریایی علاوه بر اینکه فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد باعث می شود که مقدار ۱۷۸ میلی گرم منیزیم به بدن برسد. 

آووکادو 

آووکادو میوه ای بسیار خوشمزه می باشد که سرشار از منیزیم، پتاسیم و انواع ویتامین ها میباشد و استفاده از آن باعث کاهش التهابات موجود در بدن شده و به سلامت قلب کمک می نماید. مصرف یک عدد آووکادو باعث تامین ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن ما به منیزیم می گردد

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم