مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف شاهی

  • ۴۰۴
فواید مصرف شاهی

شاهی یکی از سبزیجات سبزی خوردن می باشد و در طب سنتی طبع آن گرم و خشک معرفی شده است و بهتر است که افراد گرم مزاج آن را همراه با مصلحات آن مانند خرفه مصرف کنند شاهی سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین، فولات و فیبر می باشد.

 

فواید مصرف شاهی 

درمان لکه های قهوه ای پوست 

شاهین برای درمان مشکلات پوستی مانند کک و مک و لکه های قهوه ای پوست بسیار مفید می باشد به این منظور باید مقداری جوانه شاهی له کنید و آن را با مواد مانند گلیسیرین و آب مخلوط نمایید و بعد از اینکه به مدت ۲۰ دقیقه گذاشتید بر روی پوستتان باقی بماند آن را با آب گرم بشویید.

مفید برای جنین 

شاهی که از سبزیجاتی است که سرشار از ویتامین b9 می باشد مصرف آن معمولاً به زنان باردار توصیه می گردد زیرا تولد یک نوزاد سالم را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد مصرف شاهی در دوران بارداری باعث جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین می گردد. 

درمان مشکلات تیروئید 

یکی از ترکیبات موجود در سبزی شاهی ید میباشد که این ترکیب می تواند باعث تنظیم هورمون تیروئید گردد. یعنی به طور کلی می‌توان گفت استفاده از شاهی باعث تثبیت تولید هورمون تیروئید در بدن می گردد و خطر مبتلا شدن به بیماری های تیروئیدی مانند گواتر و کم کاری تیروئید را کاهش میدهد

پیشگیری از ام اس 

یکی از ترکیباتی که در سبزی شاهی به مقدار زیاد وجود دارد ویتامین ب ۲ است وجود این ویتامین می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به مشکلات سیستم عصبی شود بنابراین می‌توان گفت مصرف شاهی می‌تواند خطر مبتلا شدن به آلزایمر، ام اس و صرع را تا حدود بسیار زیادی کاهپش دهد. 

تقویت دستگاه گوارش 

در شاهی ترکیبی به نام کلروفیل وجود دارد که باعث جذب مواد مغذی به بدن می گردد. مصرف شاهی می تواند باعث تقویت دستگاه گوارش شود و برای درمان مشکلات گوارشی مانند التهاب معده و روده، اسهال خونی و یبوست بسیار تاثیر گذار می باشد

درمان کم خونی 

سبزی شاهی سرشار از ویتامین ب۶ میباشد و این ویتامین می تواند باعث تولید هموگلوبین خون گردد و همین امر منجر به اکسیژن رسانی بیشتر به سلول های مختلف بدن و تامین آهن بدن می گردد به همین دلیل می‌توان گفت مصرف شاهی برای درمان کم خونی بسیار مفید میباشد. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم