مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مواد غذایی که سرشار از ویتامین A هستند

  • ۳۸۱
مواد غذایی که سرشار از ویتامین A هستند

ویتامین آ یکی از ماده های مغذی ضروری برای سلامت بدن محسوب می شود که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و عملکرد بهتر اعضای بدن می شود این ویتامین به عنوان یک ویتامین محلول در چربی شناخته می شود. 

ویتامین آ ویتامین می باشد که در بدن ساخته نمی شود و فقط از طریق مصرف مواد غذایی قابل تعمیر میباشد استفاده از این ویتامین در رژیم غذایی باعث تقویت سیستم بینایی شده و به داشتن پوست سالم کمک می نماید.  

مواد غذایی سرشار از ویتامین آ 

هویج 

هویج یکی از سبزیجاتی می باشد که علاوه بر ویتامین آ سرشار از فیبر می باشد و استفاده از آن علاوه بر تقویت سیستم بینایی باعث جلوگیری از تنبلی چشم میشود. همچنین به دلیل اینکه در هویج مقدار زیادی فیبر قرار گرفته است می‌توان گفت استفاده از آن باعث جلوگیری از یبوست میشود.  

کلم بروکلی 

بروکلی یکی از سبزیجاتی میباشد که به عنوان منبع ویتامین آ شناخته می شود استفاده از کلم بروکلی به دلیل این که سرشار از انواع ویتامین ها میباشد و باعث استحکام استخوان ها شده و به کاهش التهابات موجود در بدن کمک می نماید.

طالبی 

طالبی یک میوه تابستانه می باشد که مصرف آن باعث تامین ۵۴ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین آ می شود. همانطور که گفته شد ویتامین آب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و استفاده از طالبی می‌تواند بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها محافظت نماید.  

جعفری 

جعفری به عنوان یکی از سبزیجات میباشد که سرشار از ویتامین آ است به گونه ای که می توان گفت مقدار ویتامین آ در ۱۰۰ گرم جعفری برابر با ۱۲۸ میکروگرم می باشد. از جعفری می توان در تهیه سوپ و آش استفاده کنید

جگر گاو 

به دلیل اینکه ویتامین آ موجود در بدن گاو در بدنش ذخیره میشود استفاده از آن می‌تواند باعث تامین ویتامین های مورد نظر بدن شود علاوه بر ویتامین جگر گاو سرشار از پروتئین و ویتامین های گروه ب و مس می باشد. 

انبه 

انبه یکی از میوه های تابستانی خوشمزه می باشد که سرشار از ویتامین آ و آنتی اکسیدان می باشد. استفاده از انبه باعث کنترل قند خون می گردد.مصرف یک انبه کامل در طول روز می تواند باعث تامین ۱۲ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین آ شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم