مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مواد غذایی که سرشار از کلسیم هستند

  • ۳۸۱
مواد غذایی که سرشار از کلسیم هستند

کلسیم یکی از ترکیباتی می باشد که نقش بسیار مهمی در سلامت دندان ها استخوان ها و ناخن ها ایفا می کند زیرا بخش زیادی از دندان ها و استخوان ها از کلسیم تشکیل شده است. علاوه بر لبنیات مواد غذایی زیادی وجود دارد که سرشار از کلسیم هستند.

 

انواع مواد غذایی سرشار از کلسیم 

پنیر 

پنیر یکی از انواع لبنیات میباشد که سرشار از مقدار زیادی کلسیم است. تعمیر علاوه بر کلسیم حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد و از این رو مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد. از دیگر فواید مصرف پنیر این است که می‌تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی سکته مغزی و دیابت نوع دو را کاهش دهد.

بادام 

بادام  مغز ها محسوب می‌شود و می‌توان گفت از بین تمامی مغزها بادام بیشترین مقدار کلسیم را دارا می باشد. بادام علاوه بر کلسیم سرشار از منیزیم منگنز و ویتامین ای می باشد مصرف آن می‌تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های متابولیک مانند فشار خون را کاهش دهد. 

شلغم 

کلسیم شلغم آنقدر بالا می باشد که می توان گفت با شیر برابری می کند علاوه بر آن به دلیل اینکه شلغم سرشار از آهن و مس می باشد می توان گفت برای درمان کم خونی هم گزینه مناسبی محسوب می شود. 

ریواس 

ریواس یکی از سبزیجات کوهی می باشد که علاوه بر کلسیم دارای مقدار زیادی فیبر و ویتامین k می باشد استفاده از ریواس علاوه بر اینکه باعث تامین کلسیم بدن میشود تقویت باکتری های سالم روده نیز کمک می نماید. 

انجیر 

انجیر یکی از میوه هایی می باشد که دارای مقدار زیادی کلسیم است به گونه ای که می توان گفت مصرف ۲۸ گرم انجیر خشک باعث تامین ۵ درصد از نیاز روزانه به کلسیم میشود. علاوه بر کلسیم انجیر حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم می باشد

پرتقال 

پرتقال یکی از میوه های بسیار خوش طعم می باشد که علاوه بر ویتامین ۳ فراوان آن می‌توان گفت که حاوی مقدار زیادی کلسیم است. بنابراین برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن روزانه خوردن یک عدد پرتقال توصیه می شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم