مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف فلفل دلمه ای

  • ۳۶۱
فواید مصرف فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از گیاهانی می باشد که در رنگ های مختلفی مانند سبز زرد نارنجی و قرمز وجود دارد هرچه رنگ فلفل دلمه ای تیره تر باشد نشان دهنده این می باشد که مواد مغذی موجود در آن بیشتر است. 

 

فلفل دلمه ای سرشار از پروتئین، منگنز، فولات، فسفر،پتاسیم، سلنیوم، ویتامین ب۶ و مس می باشد. ویتامین سی موجود در فلفل دلمه ای باعث این انرژی مورد نیاز بدن میگردد و ویتامین b۶ موجود در آن برای تشکیل گلبولهای قرمز ضروری است. استفاده از فلفل دلمه ای به دلیل اینکه دارای فولات می باشد در دوران بارداری توصیه می گردد و ویتامین موجود در فلفل دلمه برای سلامت اعصاب و عضله ها واجب میباشد. 

فواید مصرف فلفل دلمه ای 

تامین مواد مغذی مورد نیاز جنین 

همانطور که گفته شد استفاده از فلفل دلمه‌ای به دلیل این که سرشار از فولاد می باشد به زنان باردار توصیه می گردد چون باعث تامین مواد مغذی مورد نیاز جنین میشود. در مورد میزان استفاده فلفل دلمه ای در دوران بارداری بهتر است که هر کس با پزشک متخصص خود مشورت نماید. 

سلامت روده ها 

فلفل دلمه ای سرشار از فیبر می باشد و استفاده از آن سلامت روده‌ها را تضمین می‌نماید مصرف گیاهان فیبر دار مانند فلفل دلمه ای می تواند باعث جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ و بیماری التهابی روده شود.

مفید برای سیستم عصبی 

فلفل دلمه ای سرشار از انواع مواد مغذی می باشد و از این رو مصرف آن تاثیرات بسیار موثری در بهبود سیستم عصبی و سلامت روان دارد. به طور کلی می‌توان گفت مصرف فلفل دلمه ای تاثیر زیادی در پیشگیری از مبتلا شدن به زوال عقل و آلزایمر دارد.  

کاهش وزن 

فلفل دلمه ای یکی از صیفی جات بسیار مفید می‌باشد زیرا هیچ گونه چربی و کلسترول ندارد مصرف فلفل دلمه‌ای می‌تواند باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شود و در نتیجه باعث شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند. پس به طور کلی می‌توان گفت مصرف فلفل دلمه ای باعث کاهش وزن میشود

سلامت دستگاه تنفسی 

فلفل دلمه ای سرشار از منیزیم پتاسیم منگنز و ویتامین سی میباشد از همین رو می تواند باعث تقویت دستگاه تنفسی شود و به درمان مشکلات تنفسی مانند عفونت ریه و آسم کمک می نماید.

سلامت پوست 

فلفل دلمه‌ای حاوی مقدار زیادی ویتامین سی میباشد و از همین رو مصرف آن می‌تواند باعث افزایش کلاژن در پوست شود. کمبود ویتامین c در بدن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شود بنابراین می‌توان گفت مصرف فلفل دلمه‌ای می‌تواند به رفع مشکلات پوستی کمک کند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم