مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف گشنیز

  • ۳۷۳
فواید مصرف گشنیز

گشنیز یکی از سبزیجاتی می باشد که هیچگونه کلسترولی ندارد و به دلیل اینکه سرشار از آهن منگنز پروتئین فیبر و مریضی ها میباشد برای بدن فواید بسیار زیادی به دنبال دارد. این سبزی بسیار خوش عطر می باشد و مصرف آن باعث درمان التهاب تنظیم فشار خون و کاهش کلسترول در بدن میشود.

 

فواید مصرف گشنیز 

درمان اسهال 

در کشمی ترکیبات مفیدی مانند بورنیول و لینالول وجود دارد که باعث عملکرد بهتر گوارش می شود و به دلیل این که دارای خاصیت ضد باکتری می باشد به درمان اسهالی که ناشی از میکروب ها و قارچ باشد کمک می نماید. علاوه بر آن از گشنیز نیز می توان برای درمان دیگر مشکلات گوارشی مانند استفراغ و تهوع استفاده کرد.  

تقویت سیستم عصبی 

گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و به همین دلیل می تواند سلول های عصبی را در برابر صدمات محافظت نماید. از دیگر فواید مصرف گشنیز این است که باعث بهبود حافظه می شود و مغز را در برابر بیماری هایی مانند افسردگی آلزایمر و پارکینسون محافظت می کند.

درمان کم خونی 

گشنیز سرشار از آهن می باشد و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند به درمان کم خونی کمک کند علاوه بر آن استفاده از پیش نیز به استحکام استخوان ها و رفع خستگی شدید و تنگی نفس کمک می نماید. 

جوانسازی پوست 

آنتی اکسیدان های درکش نیز وجود دارد می تواند باعث جلوگیری از تسریع پیری پوست شود همچنین مصرف کش نیست باعث نابودی سلول های مرده پوست شده و پوست را در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می کند

درمان آبله 

کشمی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و سم زدایی از استفاده از کیش نیز باعث دفع مواد زائد از بدن می گردد و به دلیل اینکه مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود می‌تواند در درمان آبله و جلوگیری از آن تاثیر بسزایی داشته باشد. 

سلامت روده ها 

مصرف گشنیز به هضم بهتر غذا کمک می نماید و در درمان دردهای گوارشی مانند نفخ و ناراحتی معده تاثیر گذار می باشد به همین دلیل می تواند باعث بهبود عملکرد روده ها گردد. یکی دیگر از فواید مصرف گشنیز نصب باعث دفع مواد زائد از بدن شده و به پاکسازی روده ها کمک می کند. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم