مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف جعفری

  • ۳۸۰
فواید مصرف جعفری

جعفری یکی از سبزیجاتی میباشد که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و رنگ آن سبز روشن می باشد این گیاه در آمریکا و خاورمیانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. جعفری سرشار از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین k، ویتامینc، ویتامین a و آهن می باشد به گونه ای که می توان گفت آهنی که در جعفری وجود دارد دو برابر اسفناج است.

 

ویتامین های موجود در جعفری نقش بسیار مهمی در سلامت چشم دارند علاوه بر آن به سلامت پوست می‌تواند بسیار کمک کند و در درمان مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه تاثیر گذار است. این گیاه فوق‌العاده سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که می توان بدن را در برابر رادیکال های آزاد  محافظت نماید. 

فواید مصرف جعفری 

مبارزه با التهاب 

در جعفری ترکیب مفیدی به نام اپی ژنین وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی در مقابله با التهابات موجود در بدن ایفا می کند. همانطور که گفته جعفری سرشار از ویتامین سی میباشد همین امر می‌تواند در مقابله با التهابات کلیه و مثانه تاثیر گذار باشد.  

تقویت سیستم بینایی 

در جعفری ترکیبات مفیدی به نام بتاکاروتن و لوتئین وجود دارد که باعث تقویت سیستم بینایی می شود و چشم ها را از هرگونه التهاب و بیماری محافظت می نماید. به طور کلی می‌توان گفت مصرف جعفری خطر مبتلا شدن به بیماری های چشمی را تا ۲۶ درصد کاهش می دهد.

جلوگیری از ریزش مو 

جعفری سرشار از مواد مغذی می‌باشد و به همین دلیل در طب سنتی از آن به عنوان یک داروی گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود استفاده از جعفری باعث تقویت فولیکولهای مو شده و به ضد عفونی کردن پوست سر کمک می نماید و از همین رو ریزش مو کنترل می گردد.

استحکام استخوان ها 

جعفری یکی از سبزیجات با ارزش غذایی بالا می باشد زیرا سرشار از کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن و مس است و از همین رو می تواند به افزایش استحکام استخوان ها کمک کند. یکی دیگر از ویتامین های موجود در جعفری ویتامین k می باشد که به محافظت تراکم استخوان ها کمک می کند و از شکستگی استخوان ها جلوگیری می نماید..

درمان ورم 

در جعفری مقدار بسیار بالایی فیبر قرار گرفته است که می‌تواند به تنظیم سطح کلسترول خون کمک کند. فیبر موجود در جعفری باعث میشود که جعفری خاصیت ادرارآوری پیدا کند و به همین دلیل آب اضافی از بدن خارج می گردد و در درمان ورم بدن تاثیر گذار است. 

رفع چین و چروک پوست 

ویتامین سی موجود در جعفری باعث تغذیه کامل پوست می‌شود و به همین دلیل می تواند به از بین بردن چین و چروک و جای زخم های موجود بر روی پوست کمک کند. به دلیل اینکه مصرف جعفری باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود پس باعث نابودی سلول های مرده پوست می گردد. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم