مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان عفونت سینوزیت با راهکارهای خانگی

  • ۴۱۸
درمان عفونت سینوزیت با راهکارهای خانگی

سینوس ها کیسه های هوایی می باشند که در اطراف استخوان های جمجمه قرار گرفته اند و پر شدن این کیسه های هوایی می‌تواند باعث ایجاد سینوزیت گردد که معمولاً با علائمی مانند درد در ناحیه ابروها، گرفتگی بینی و سردرد همراه میشود. 

 

عفونت سینوس ها معمولاً به دلایل مختلفی مانند التهاب سینوس ها، سرماخوردگی، حمله قارچ ها به سینوس، آلرژی، پلیپ، و انحراف تیغه بینی اتفاق می افتد. هنگامی که یک فرد دچار عفونت سینوزیت می گردد  معمولاً با علائمی مانند سردرد های شدید، گلو درد، ترشحات بینی و سرفه روبرو می شود. 

درمان عفونت سینوزیت با راهکارهای خانگی 

پیاز 

پیاز یکی از گیاهان ضد باکتری و ضد قارچی قوی می باشد به دلیل اینکه دارای ترکیب مفیدی به نام سولفور است می تواند در رفع التهابات ناشی از عفونت سینوسی کمک‌کننده باشد به این منظور یک عدد پیاز را خرد کنید و در مقداری آب جوش بریزید و بعد از اینکه به مدت ۵ دقیقه جوشید بخار آن را استنشاق کنید.

کمپرس گرم 

استفاده از کمپرس گرم باعث باز شدن التهاب سینوس ها و تخلیه مخاط بینی می گردد و به همین دلیل میواند باعث کاهش درد شود. به این منظور باید یک پارچه را در آب داغ قرار دهید و هنگامی که آب داغ از آن خارج شد به مدت ۳ دقیقه آن را بر روی پیشانی خود قرار دهید.

سرکه سیب 

سرکه سیب حاوی ترکیب سودمندی به نام اسید استیک میباشد که استفاده از آن از رشد باکتری ها در درون مجرای بینی جلوگیری می کند و به همین دلیل می‌تواند در درمان عفونت سینوزیت بسیار کارآمد باشد. به این منظور دو قاشق مرباخوری سرکه سیب را در مقداری آب داغ بریزید و بخور آن را استنشاق کنید. 

روغن پونه کوهی  

پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید می باشد که به دلیل این که سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود علاوه بر آن به دلیل اینکه دارای خاصیت ضد قارچی است استفاده از آن به مدت یک هفته می تواند به طور کامل عفونت سینوزیت را از بین ببرد.

چای شنبلیله 

استفاده از چای شنبلیله به افرادی که دچار عفونت های سینوسی می باشند توصیه می گردد زیرا باعث کاهش درد گونه ها و پیشانی میشود و در بهبود عفونت سینوسی تاثیر گذار است به این منظور مقداری دانه شنبلیله را در یک کاسه کوچک آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد از اضافه کردن عسل به آن، آن را میل کنید.

روغن اوکالیپتوس 

روغن اکالیپتوس روغن میباشد که در طب سنتی به افرادی که دچار عفونت های سینوزیت می باشد توصیه می شود زیرا استفاده از آن باعث کاهش مخاط بینی شده و به تخلیه عفونت های سینوزیتی کمک می کند به این منظور بهتر است که به همراه روغن اوکالیپتوس روغن نعنا نیز استفاده شود.

سیر 

سیر در طب سنتی به عنوان یک داروی ضد احتقان طبیعی شناخته می شود و استفاده از آن به افرادی که دچار سینوزیت مزمن می باشند توصیه می شود به این منظور استفاده از یک حبه سیر خام با معده خالی و تکرار آن می تواند برای درمان عفونت سینوزیت بسیار تاثیر گذار باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم