مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

نقش ظروف در پخت غذا

  • ۴۱۰
نقش ظروف در پخت غذا

ظرفی که غذا در آن طبخ میشود رابطه مستقیمی در سلامت غذا دارد زیرا انسان روزانه حداقل ۲ تا ۳ وعده به غذا نیاز دارد که این غذاها در یکی از انواع ظروف طبخ می شود. نوع ظرف در طعم و مزه غذا اثر بسزایی دارد که این طعم و مزه نیز در سلامتی انسان نقش بسیار زیادی دارد. 

 

به عنوان مثال می‌توان گفت آبگوشتی که در ظرف سفالی پخته شود در مقایسه با آبگوشت که در ظرف تفلون آماده شود فوق العاده لذیذ تر و خوش طعم تر خواهد بود. در پختن غذا  مسائل زیادی دخیل هستند ولی مهمترین آنها روش طبخ و نوع ظرف می باشد که سلامتی انسان به آن وابستگی زیادی دارد.

انواع ظروف 

ظروف سفالی 

بهترین ظرف غذا برای انسان ها ظروف سفالین و یا گلی می باشد این نوع ظروف سنخیت کاملی با بدن انسان دارد و غذا در آنها عطر و طعم خاصی پیدا می‌کند زیرا این ظروف از جنس خاک میباشد.

ظروف لعابی 

ظروف لعابی به دو دسته تقسیم میشود: ظروف گلی لعابی و ظروف چدنی لعابی  

هر دوی این ظروف از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد ولی ظروف چدنی لعابی بر اثر ضربه یا حرارت به تدریج لعاب خود را از دست می‌دهد و از حالت بهداشتی خارج می‌شود این در حالی است که ظروف گلی لعابی یا می‌شکند و یا ترک می خورد که در هر دو صورت دیگر قابل استفاده نمی باشد یکی از علت‌های مفید بودن این ظروف این است که هنگام پختن غذا مواد غذایی با این ظروف ترکیب نمی‌شود و هیچ نوع تغییری در آن به وجود نمی آید.

ظروف چینی 

ظروف چینی یکی از بهترین ظروف غذا میباشد که خوشبختانه امروزه در اکثر خانواده‌ها رواج دارد یکی از معایب این ظروف این میباشد که نمی‌شود در آن غذا را طبخ کرد که یکی از علت های آن عدم طراحی صحیح در ساخت این نوع ظروف می باشد 

ظروف مسی 

یکی از مضرات استفاده از ظروف مسی اکسید شدن آنها می باشد که بسیار خطرناک است زیرا مس اکسید سبز رنگ ایجاد می کند که بسیار سمی است مثل فلزی می‌باشد که حرارت را به خوبی انتقال می‌دهد بنابراین غذا در آن سریع پخته می شود.

ظروف سنگی 

ظروف سنگی یکی از بهترین ظرف ها برای تهیه غذا می باشد که متاسفانه امروز خیلی کم از آنها استفاده می شود با ظروف سنگی میتوان بهترین غذاها را پخته به خصوص غذاهای گوشتی مانند آبگوشت بهترین نوع این ظروف سنگ های سیاه بدون رگه های سفید میباشد ظروف سنگی یکی از بهترین ظروف غذا می باشد که با هیچ نوع مواد غذایی ترکیب نمی شود

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم