مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

میوه ها و مرکبات و مزاج آنها

  • ۴۴۲
میوه ها و مرکبات و مزاج آنها

خداوند متعال نعمت های فراوانی را برای انسان آفریده که از جمله آنها می‌توان به انواع گوناگون میوه و مرکبات  اشاره کرد. مصرف میوه و مرکبا باعث تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن میگردد. 

 

در طب سنتی توصیه می‌شود میوه جات را که می‌توان با پوست خورد به همان شکل مصرف شود. هسته و دانه همه میوه هاضد انگل هستند و این یکی از عجایب آفرینش میباشد همچنین بهتر می باشد که انسان هر میوه ای را در همان فصل خود استفاده کند. 

می‌توان گفت تمام مرکبات از نظر مزاج سرد می باشند ولی به خاطر داشتن ویتامین c از میوه ها با ارزش تر به حساب می‌آیند و همچنین به دلیل اینکه باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشوند میتوان گفت سردی اینگونه میوه‌جات اثر منفی خود را به خاطر بالا رفتن سوخت و ساز بدن از دست می‌دهند. لیموترش با ارزش ترین میوه ای می باشد که خداوند آفریده است استفاده مکرر از لیموترش می‌تواند باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شده و سوخت و ساز بدن را تنظیم می نماید. همچنین نارنگی بهترین دارو برای ورم پروستات میباشد. مرکبات در فصل زمستان استفاده می شوند و استفاده مداوم از آنها از انواع سرماخوردگی جلوگیری کرده و به عنوان بهترین روش پیشگیری از بیماریهای فصل زمستان می باشد.

میوه ها منبع بزرگ از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند که علیه رادیکال‌های آزادی که در بدن انسان وجود دارند عمل کرده و آنها را از بین می‌برند میوه ها و سبزیجات به عنوان قویترین داروهای می باشند که انواع سرطان ها را در بدن سرکوب مینمایند.

میوه جات و مزاج آن ها

سیب گرم و خشک

 گلابی گرم و تر

 زردآلو سرد و تر

گوجه سبز سرد و خشک

 انگور گرم و تر

هلو سرد و تر

شلیل سرد و تر

 انبه گرم و تر

آناناس گرم و تر

موز گرم و خشک

خرما گرم و خشک

 انار سرد و تر

 گیلاس گرم و تر

 آلبالو سرد و تر 

 

 
مرکبات و مزاج آن ها 

پرتقال سرد و تر

 نارنج خیلی سرد و تر

 گریپ فروت سرد و تر

 نارنگی سرد و خشک

 دارابی سرد و تر

 لیمو شیرین سرد و تر

 لیمو عمانی سرد و خشک

 لیمو ترش سرد و تر

کیوی سرد و تر 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم