مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید روزه گرفتن

  • ۴۳۸
فواید روزه گرفتن

روزه گرفتن که یکی از عقاید مسلمانان می باشد باعث استراحت دستگاه گوارش شده و به پاکسازی سموم از بدن کمک می نماید. بنابراین می‌توان گفت روزه گرفتن نه تنها باعث ضرر رسیدن به بدن نمی شود بلکه فواید زیادی برای بدن دارد.

 

روزه گرفتن یکی از آداب مذهبی می باشد که علاوه بر این که باعث ارتباط میان شخص با خدا می گردد به سلامت روح و جسم کمک می‌کند. روزه گرفتن آنقدر از فضائل بالایی برخوردار می باشد که در بسیاری از سوره های قرآن مانند سوره بقره، سوره مائده، سوره مجادله و سوره احزاب به آن اشاره شده است.

 

فواید روزه گرفتن برای بدن 

 

کاهش وزن 

هنگامی که فرد روزه می‌گیرد به دلیل اینکه در طول روز از خوردن و آشامیدن محروم می باشد بدن شروع می‌کند از ذخیره چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. بنابراین می‌توان گفت روزه گرفتن یکی از راه های فوق العاده برای کاهش وزن می باشد.

 

کاهش فشارخون 

در طول روزه گرفتن ذخیره های چربی و گلوکز به منظور تامین انرژی مورد نیاز بدن شروع به سوزانده شدن میکند و همین امر باعث کاهش فشار خون شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می دهد بناابراین می‌توان گفت روزه گرفتن از مسدود شدن رگ ها توسط ذرات چربی جلوگیری می نماید.

 

افزایش ترشح هورمون رشد 

همانطور که گفته شد روزه گرفتن باعث میشود که چربی های ذخیره شده در بدن شروع به سوزانده شدن کند و این کار به ساخت سریع تر ماهیچه ها کمک می نماید. همچنین می توان گفت روزه گرفتن باعث افزایش ترشح هورمون رشد می گردد.

کاهش التهابات 

روزه گرفتن برای درمان التهابات موجود در بدن بسیار تاثیرگذار می‌باشد و می‌توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند کولیت بهره برد. از دیگر فواید روزه گرفتن برای بدن این میباشد که با کاهش التهابات بدن از وجود بیماری هایی مانند پسوریازیس جلوگیری می نماید.

 

بهبود عملکرد مغز 

روزه گرفتن باعث تولید پروتئین خاصی به نام نورون می‌شود که این پروتئین باعث می شود که سلول های بنیادی مغز تحریک گردد و همین امر باعث بهبود عملکرد مغز شده و به هوشیاری و افزایش تمرکز کمک می کند.

 

پاکسازی پوست 

روزه گرفتن باعث دفع مواد زائد از بدن و پوست می گردد و فرآیند بازسازی سلول های پوستی را بهبود می بخشد. همچنین به دلیل اینکه روزه گرفتن باعث میشود که فرآیند دژنراسیون سلول ها کنترل شود از چین و چروک و لک و آکنه روی پوست جلوگیری می نماید. 

 

افزایش طول عمر 

روزه گرفتن باعث احیای سلول های بدن میشود یعنی به صورتی که سلول ها شروع به بازیافت کردن خودشان میکنند. این امر باعث به تاخیر افتادن روند پیری شده از پیر شدن ظاهر و فیزیک بدن جلوگیری می نماید. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم