مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

بیماری های چشمی

  • ۴۵۳
بیماری های چشمی

چشم یکی از مهم ترین اندام حیاتی انسان می باشد که از ساختار پیچیده ای برخوردار است و ممکن است هر کسی در طول زندگی خود با مشکلات بینایی روبرو شود. چشم از قسمت‌های مختلفی مانند قرنیه، عنبیه و مردمک چشم ، مجرای اشک، عدسی و شبکیه و عصب باصره تشکیل شده است

 

انواع بیماریهای چشمی 

 

آب مروارید 

آب مروارید یکی از بیماری های چشمی می باشد که معمولاً با علائمی مانند دوبینی، تاری دید و حساسیت به نور زیاد خود را نشان می دهد. از جمله مواد غذایی که برای درمان این نوع بیماری مفید می‌باشد می‌توان به آبلیمو فلفل سبز کلم بروکلی اسفناج و کلم سفید اشاره کرد. همچنین برای رفع این مشکل میتوانید به مدت ۴۰ شب چشمان خود را با عرق رازیانه شستشو دهید.

 

آب سیاه 

آب سیاه یکی دیگر از بیماری‌های چشمی می باشد که معمولاً با علائمی مانند قرمزی کره چشم، دردناک شدن کره چشم، عدم پاسخ به نور شدن، گشادی مردمک و تاری دید همراه می باشد و گاه افراد بر اثر این بیماری دچار سردردهای بسیار شدید و حالت تهوع و استفراغ می شوند از جمله گیاهان بسیار مفیدی که برای رفع این بیماری استفاده میشود میتوان به چای سبز و عسل اشاره کرد.

پف زیر چشم 

پف زیر چشم یکی از حالاتی می باشد که ممکن است افراد با آن روبه‌رو شوند و معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی، مصرف غذاهای پرنمک، ناراحتی‌های کلیوی و آلرژی اتفاق می‌افتد. از جمله گیاهان مفیدی که برای رفع پف زیر چشم استفاده می‌شود می‌توان به بهارنارنج، عرق آویشن، هفت مغز، عرق اسطوخودوس و بادرنجبویه اشاره کرد. 

 

 
آبریزش چشمی 

آبریزش چشم یکی از بیماریهایی می باشد که معمولاً به دلیل استفاده زیاد از رایانه،ضربه دیدن چشم ، مصرف خوراکی های تند و ترش و عفونت سینوس ها اتفاق می‌افتد. برای درمان این نوع بیماری معمولاً مصرف گیاهانی مانند عرق مرزه، آب هندوانه، بابونه، آب پیاز و انجیر بسیار مفید می باشد. افرادی که به این بیماری مبتلا می باشند باید از خوردن غذاهای سنگین و خیلی گرم مانند سیر و پیاز پرهیز کنند.

 

گل مژه 

گل مژه یکی از بیماریهای چشمی می باشد که معمولاً با علائمی مانند سوزش و تورم پلک چشم قرمزی و داغ شدن پلک چشم همراه می باشد. از جمله گیاهانی که برای درمان این بیماری استفاده میشود میتوان به جوشانده برگ گردو ، روغن میخک، روغن کرچک و سفیده تخم مرغ اشاره کرد.

 

سیاهی دور چشم 

بسیاری از افراد در طول زندگی خود ممکن است با سیاهی دور چشم روبه‌رو شوند که معمولاً به دلیل جمع شدن مایع زیر پوست چشم، بالا رفتن، وراثت و از بین رفتن خاصیت انعطاف پذیری پوست اتفاق می‌افتد. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم