مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف فلفل سیاه

  • ۴۸۷
فواید مصرف فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از ادویه های بسیار کاربردی در طبخ انواع غذاها می باشد که مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و باعث حفاظت بدن در مقابل بیماری‌های قلبی می‌شود. فلفل سیاه سرشار از انواع مواد معدنی ،فیبر ، منیزیم ، آهن و ویتامین k میباشد.

 

فلفل سیاه دارای خواص ضد باکتری می باشد و به کاهش التهابات بدن کمک می نماید همچنین از آنجایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

 

فواید مصرف فلفل سیاه 

 

پیشگیری از سرطان

در فلفل سیاه ترکیبات بسیار مفیدی مانند بتاکاروتن، سلنیوم ، کورکومین و ویتامین های گروه ب وجود دارد که باعث بهبود عملکرد روده ها شده و خطر مبتلا شدن به سرطان را کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل اینکه مصرف فلفل سیاه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود خطر مبتلا شدن به سرطان هایی مانند سرطان پروستات را کاهش میدهد.

 

جذب مواد مغذی 

مصرف فلفل سیاه باعث می‌شود که بتاکاروتن در بدن بهتر جذب گردد و مانند یک آنتی اکسیدان قوی با آسیب های سلولی مبارزه کند معمولاً افرادی که از فلفل سیاه مصرف می کنند کمتر به بیماری های قلبی مبتلا میگردند.

 

 
کاهش علائم آسم 

مصرف فلفل سیاه برای افرادی که به بیماری های تنفسی مبتلا می باشند بسیار توصیه می شود زیرا باعث بهبود شرایط تنفسی می گردد همچنین استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی باعث پاکسازی دستگاه تنفسی می شود و علائم مربوط به آسم را کاهش می‌دهد.

 

بهبود دستگاه گوارش 

مصرف فلفل سیاه باعث کاهش اسپاسم عضلانی دستگاه گوارش شده و همچنین از آنجایی که باعث تحریک آنزیم های موجود در روده میشود به هضم بهتر غذا ها کمک می‌کند از دیگر فواید مصرف فلفل سیاه این است که باعث درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال می گردد.

 
سلامت دهان 

فلفل سیاه دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی می باشد و در صورتی که عفونتی در داخل دهان وجود داشته باشد باعث پاکسازی عفونت‌های دهانی می‌شود همچنین همانطور که گفته شد باعث کاهش التهابات لثه نیز می گردد. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که فلفل به همراه نمک مصرف شود. 

 

درمان افسردگی 

از آن جایی که مصرف فلفل سیاه باعث بهبود عملکرد مغز می شود منجر به افزایش جریان خون در بدن شده و باعث بهبود خلق و خو می شود بنابراین می توان گفت مصرف فلفل سیاه باعث درمان مشکلات روانی مانند افسردگی میشود.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم