مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف آناناس

  • ۴۸۸
فواید مصرف آناناس

آناناس میوه ای می باشد که سرشار از منیزیم، ویتامین c، منگنز، سدیم،روی کلسیم آهن، فسفر و فیبر می باشد و استفاده از آن باعث درمان بیماری‌هایی مانند آرتروز شده و علاوه بر آن باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و به تقویت استخوان ها کمک می کند.

 

 آناناس میوه استوایی می باشد که استفاده از آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد و باعث کاهش التهابات موجود در بدن می گردد. از دیگر ترکیبات ارزشمندی که در آناناس وجود دارد می توان به کربوهیدرات ها، پروتئین، بروملین، بتاکاروتن، تیامین، انواع ویتامین ها و اسید فولیک اشاره کرد.

 

فواید مصرف آناناس 

 

تقویت ماهیچه ها

در آناناس مقدار بسیار زیادی ویتامین سی وجود دارد که باعث سالم ماندن بافت‌های بدن شده و به استحکام استخوان ها کمک می نماید. مصرف آناناس باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند بنابراین استفاده از آناناس به افراد مسن ، کودکان، و زنان یائسه پیشنهاد می شود.

 

جلوگیری از ریزش مو 

همانطور که گفته شد آناناس سرشار از ویتامین سی میباشد و مصرف آن به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می نماید به این منظور بهتر است که آب آناناس را گرفته و آن را بر روی ساقه و ریشه موی خود بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

 
درمان سرماخوردگی 

در آناناس ترکیب بسیار مفیدی به نام بروملین وجود دارد که باعث کاهش مشکلات تنفسی می‌شود و در هنگام سرماخوردگی برای درمان سرفه های شدید بسیار موثر است. همچنین از آنجایی که دارای خاصیت ضد التهابی می باشد باعث کاهش التهابات گلو در موقع سرماخوردگی میشود.

 

درمان دیابت 

مصرف آناناس برای افرادی که به دیابت مبتلا می‌باشند بسیار توصیه می گردد زیرا در آن ترکیب به نام گلوکز وجود دارد که باعث بهبود سطح قند خون می‌شود و برای افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا می باشند بسیار مناسب است. 

تقویت لثه 

آناناس دارای طعمی گس می‌باشد که مصرف آن باعث تثبیت کردن دندانها در لثه شده  سفت و به سفت کردن بافت های لثه کمک می نماید. از دیگر فواید مصرف آنان است این است که باعث جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان دهان می‌گردد. 

 

درمان آرتروز  

بروملین موجود در آناناس باعث کاهش التهابات موجود در عضلات شده در درمان بیماری‌هایی مانند آرتروز و آرتریت موثر می باشد. مصرف آناناس باعث کمتر شدن ورم بدن و قرمزی موضعی میشود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم