مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

میوه و سبزیجات بنفش رنگ و خواص آنها

  • ۴۹۵
میوه و سبزیجات بنفش رنگ و خواص آنها

میوه‌ها و سبزیجات بنفش رنگ سرشار از انواع مواد مغذی می‌باشندبه صورتی که مصرف روزانه آنها باعث تامین انرژی بدن میگردد. در میوه ها و سبزیجات بنفش رنگ ترکیبات مفیدی مانند بتاکارتن،فولات، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها موجود می باشد. 

 

مصرف میوه های بنفش رنگ باعث کاهش کلسترول بد خون شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می دهد همچنین به حفظ عملکرد مغز و کنترل دیابت در بدن کمک می نماید. 

معمولاً هنگامی که بدن در معرض استرس و اضطراب و یا در محیط آلوده قرار بگیرد باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود و در صورتی که به سرعت خنثی  نگردد باعث ضعیف شدن بدن میشود بنابراین مصرف سبزیجات و میوه‌های بنفش رنگ می‌تواند در نابودی رادیکال‌های آزاد در بدن تاثیر گذار باشد. 

 

سبزیجات و میوه های بنفش رنگ  

 

گل کلم بنفش 

گل کلم بنفش سرشار از آنتوسیانین می باشد همچنین انواع ویتامین‌ها و فولات در آن قرار گرفته است و مصرف آن باعث پاکسازی معده و روده شده و خطر مبتلا شدن به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان ریه را کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل اینکه گل کلم بنفش از کالری بسیار پایینی برخوردار می‌باشد و مصرف آن باعث می‌شود که سر تا مدت زمان زیادی احساس سیری کند و به کاهش وزن نیز کمک می نماید. 

 

آلو 

همانطور که گفته شد بیشتر بیمه های بنفش رنگ سرشار از آنتوسیانین می باشند. اما آلو به دلیل رنگ تیره تری که دارد مقدار بیشتری آنتوسیانین در آن قرار گرفته است و به همین دلیل مصرف آن باعث تقویت مغز شده و از پیری عقل جلوگیری می نماید.

 

 

بادمجان 

بادمجان سرشار از انواع ویتامین ها و فیبر می باشد و مصرف آن باعث تقویت قلب شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از فواید مصرف بادمجان این می باشد که به تقویت مغز کمک کرده و از پیری مغز جلوگیری می نماید. 

 

چغندر 

چغندر سرشار از کلسیم می‌باشد مصرف آن برای داشتن استخوان ها و دندان های سالم ضروری می باشد همچنین در ترکیبات چغندر ماده‌ای به نام نیترات وجود دارد که از پوکی استخوان جلوگیری می نماید. یکی دیگر از فواید مصرف چغندر این است که باعث کاهش فشار خون شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد.

 

 

شاتوت 

در شاتوت مواد مغذی زیادی مانند آنتی اکسیدان، پتاسیم، منیزیم و فیبر وجود دارد و مصرف آن باعث نابودی رادیکال های آزاد موجود در بدن می شود. استفاده از شاتوت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد و خطر مبتلا شدن به پروستات و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

 

مارچوبه بنفش 

مارچوبه سرشار از آنتوسیانین ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد که مصرف آن باعث سلامت قلب میشود. یکی دیگر از فواید مصرف مارچوبه بنفش می باشد که دارای خواص ضد سرطانی می باشد. 

 

انگور  

انگور بنفش دارای مقدار زیادی رسوراترول می باشد که مصرف آن باعث حفاظت بدن از ابتلا به بیماری‌ها می‌شود.رسوراترول موجود در انگور باعث افزایش میزان ترشح انسولین در بدن می شود و منجر به حفظ تعادل قند خون می گردد و مصرف آن برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشد توصیه می شود.  

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم