مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان خروسک با راهکارهای خانگی

  • ۴۸۶
درمان خروسک با راهکارهای خانگی

خروسک بیماری می باشد که با تحریک کردن راه‌های هوایی بدن منجر به سرفه هایی میشود که شبیه صدای خروس است. این بیماری در فصل‌های سرما مانند پاییز و زمستان بیشتر شایع می‌باشد و کودکان جز افرادی می باشند که در معرض ابتلا به آن هستند.

 

این بیماری معمولاً توسط یک عفونت ویروسی به کودکان منتقل می شود و باعث تورم در اطراف تارهای صوتی حنجره می گردد. خروسک یک بیماری مسری می باشد که به راحتی از طریق هوا در بین افراد تکثیر پیدا میکند. بزرگسالان نسبت به کودکان کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و حتی اگر به آن مبتلا شوند سریع تر بهبود پیدا می کنند.

 

علائم بیماری خروسک 

این بیماری در ابتدا شبیه سرماخوردگی به نظر می‌رسد و بسیاری از افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند و ممکن است دچار علائمی مانند آبریزش بینی و تب شوند اما کم کم ممکن است با علائم جدی‌تری مانند صداهای خشن و گوشخراش، سرفه‌هایی با صدای شبیه خروس،قرمزی چشم، تورم غدد لنفاوی و تنفس دشوار روبرو شوند.

 

درمان خانگی بیماری خروسک 

 

نعنا فلفلی 

نعنا یک گیاه دارویی فوق العاده برای درمان سرفه‌های سخت می‌باشد و استفاده از آن باعث تغییر مولکول های پایه می شود که از حمله ویروس ها و باکتری ها به بدن جلوگیری می نماید. نعنا دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و استفاده از آن باعث می‌شود که کمتر از ۲۴ ساعت علائم بیماری خروسک کاهش پیدا کند.

 

مصرف مایعات 

مصرف مایعات گرم مانند دمنوش ها، می‌تواند باعث کم شدن فشار موجود بر روی تارهای صوتی شود و در رفع علائم بیماری خروسک بسیار موثر است. همچنین مصرف مایعات از کم آب شدن بدن جلوگیری می کند و منجر به کاهش مشکلات تنفسی می گردد.

 

روغن گالتریا 

در طب سنتی از روغن گالتریا برای درمان التهاب های بیماری خروسک استفاده می شود و استفاده از آن به دلیل این که دارای رایحه ای معطر می باشد باعث کاهش اسپاسم شده و مشکلات تنفسی را بهبود می بخشد. 

 

 
زنجبیل 

زنجبیل گیاهی دارویی می باشد که دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است. همانطور که از دمنوش زنجبیل برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود می توان از آن برای کاهش علائم بیماری خروسک استفاده کرد زیرا مصرف دمنوش زنجبیل باعث کاهش التهاب های موجود در مسیر های تنفسی می شود. 

 

روغن کرچک 

روغن کرچک دارای خاصیت ضد عفونی کننده می باشد و استفاده از آن باعث کاهش رشد ویروس ها در مسیرهای هوایی بدن می گردد. استفاده از روغن کرچک باعث کاهش احتقان قفسه سینه می شود و از گسترش ویروس ها جلوگیری می نماید.

 

 
 
 عسل

عسل ماده ای معجزه آسا می باشد که در آن آنتی اکسیدان بسیار زیادی وجود دارد و مصرف آن علاوه بر اینکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود، به بدن در مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی کمک می نماید بنابراین مصرف آن برای کاهش علائم بیماری خروسک بسیار موثر است.

 

روغن اسطوخودوس 

روغن اسطوخودوس در طب سنتی به عنوان یک آنتی ویروس قوی شناخته می‌شود و مصرف آن حملات ویروس ها را به راه‌های تنفسی کاهش داده و باعث تسکین سرفه میشود. همچنین استفاده از روغن اسطوخودوس باعث کاهش التهاب های ناشی از خروسک میگردد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم