مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

راهکار های مراقبت از پوست

  • ۴۷۸
راهکار های مراقبت از پوست

مراقبت از پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد زیرا علاوه بر زیبایی و جوان تر به نظر رسیدن باعث جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان پوست نیز می گردد. برای اینکه بتوانید از روتین های مراقبت از پوست استفاده کنید ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به نوع پوست خود بهترین روتین را انتخاب نمایید.

 

به طور کلی پوست افراد با یکدیگر متفاوت می باشد . ۵ نوع پوست مختلف وجود دارد که شامل پوست ترکیبی ، پوست خشک ، پوست حساس، پوست چرب و پوست طبیعی می شود.

پوست طبیعی اصلا حساس نمی باشد و رنگ آن شفاف است پوست چرب دارای خاصیت درخشان و روغنی مانند می باشد و پوست ترکیبی در بعضی از مناطق صورت خشک و در بعضی از مناطق دیگر چرب و درخشان می باشد.

 

روش های مراقبت از پوست 

 

استفاده از آبرسان  

آبرسان ها محصولاتی می‌باشند که چرب نیستند و باعث حفظ رطوبت پوست می گردند. در آبرسان ها ترکیباتی مانند هیالورونیک وجود دارد که باعث جذب رطوبت به پوست شده و علاوه بر آن ضد آکنه نیز می باشد.

 

پاک کردن آرایش قبل از خواب 

بیشتر مواد آرایشی دارای یک مولکول قندی می‌باشد که اگر به مدت طولانی بر روی پوست باقی بماند باعث رشد قارچ ها بر روی پوست میشود بنابراین در صورتی که شب قبل از خواب آرایش خود را از روی صورت پاک نکنید علاوه بر خشک شدن پوست باعث پوسته پوسته شدن صورت نیز می گردد.

 

 
مصرف شیر سویا 

شیر سویا سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد و به عنوان یک ماده ضد التهاب شناخته می شود استفاده از شیر سویا باعث کم شدن تورم صورت شده و به رفع چین و چروک روی پوست کمک می نماید.

 

عدم استفاده از آب داغ 

استفاده از آب داغ برای پوست می تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به پوست شود و حتی در بعضی از مواقع باعث ایجاد قرمزی و سوختگی بر روی پوست می گردد.  

 

لایه برداری پوست

به منظور حفاظت از پوست خود بهتر است که هفته ای یکبار از مواد لایه بردار برای پوست خود استفاده کنید البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این مواد را متناسب با نوع پوست خود انتخاب نمایید لایه برداری باعث می شود که پوست های مرده از سطح صورت برداشته شود و سلولهای پوست دوباره عمل بازسازی را انجام دهند.

 

 
مصرف آب هندوانه 

مصرف آب هندوانه باعث رفع جای لکه های ناشی از آفتاب سوختگی بر روی پوست میشود و همچنین از چین و چروک پوست و سرطان پوست تا حدود زیادی جلوگیری می نماید. در آب هندوانه ترکیب مفید به نام لیکوپن وجود دارد که به صاف شدن پوست کمک کرده و به عنوان یکی از روتین های مراقبت از پوست شناخته می شود. 

 

استفاده از ضدآفتاب 

اشعه های آفتاب باعث آسیب‌های جدی به پوست میشود بنابراین برای محافظت پوست در برابر اشعه های UVA و uvb  بهتر است که قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده نمایید.

 

نوشیدن آب زیاد 

نوشیدن آب زیاد در طول روز باعث تامین رطوبت پوست شده و از خشک شدن پوست و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. مصرف آب باعث می شود که سموم موجود در بدن دفع گردد و از التهاب پوست جلوگیری می نماید همچنین در صورت نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب پوست شاداب میگردد. 

 

خواب کافی 

داشتن خواب کافی یکی از دلایلی میباشد که باعث پوستی صاف و شاداب می‌شود زیرا اگر به اندازه کافی بخوابید بدن در حالت ریلکس قرار می گیرد و این آرام بودن به پوست نیز منتقل می شود و باعث می گردد که فرد پوستی شاداب و سالم داشته باشد. 

 

مصرف سبزیجات 

سبزیجات تازه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که معمولاً از آنها برای پاکسازی پوست استفاده می شود. استفاده از سبزیجات تازه باعث رفع چین و چروک صورت شده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید همچنین به روشن تر شدن پوست کمک میکند .

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم