مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

میوه های قرمز رنگ و خواص آن

  • ۱۸۰
میوه های قرمز رنگ و خواص آن

میوه های قرمز رنگ سرشار از ترکیبات مفیدی مانند لیکوپن و آنتوسیانین می‌باشند و مصرف آنها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و بدن را در برابر مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها محافظت می نماید. 

 

 

مصرف میوه های قرمز رنگ باعث بهبود بینایی، کاهش فشار خون، کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی ، درمان عفونت و بهبود عملکرد کبد می گردد. 

برای بهره مند شدن از فواید مصرف میوه های قرمز رنگ باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده مداوم از این غذاها در رژیم غذایی تاثیر گذار خواهد بود و با یک بار استفاده نتیجه چندانی نخواهید گرفت.

 

میوه های قرمز رنگ 

 

سیب قرمز: 

سیب قرمز سرشار از انواع ویتامین ها فیبر و پتاسیم می باشد به مصرف آن باعث درمان یبوست شده و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می نماید. مصرف سیب قرمز باعث کاهش سطح باکتری های موجود در دهان شده و خطر پوسیدگی دندان ها را نیز کاهش می دهد.  از دیگر فواید مصرف سیب قرمز این است که باعث بهبود عملکرد سیستم بینایی شده و خطر مبتلا شدن به آب مروارید را کاهش می دهد.  

 

توت فرنگی : 

مصرف توت فرنگی از آن جایی که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد باعث کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد به dna میشود . مصرف توت فرنگی باعث تقویت سیستم گوارش شده و بدن را در مقابل عوامل سرطان زا محافظت می نماید.   

 

 
زغال اخته: 

مصرف زغال اخته باعث جلوگیری از چسبندگی باکتری های پاتوژن به سلول های مثانه شده و احتمال ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری را تا حد زیادی کاهش میدهد. 

لبو : 

لبو میوه ای قرمز رنگ می‌باشد که سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. همچنین از آنجا که سرشار از انواع مواد معدنی می باشد و استفاده از آن باعث استحکام استخوان ها شده و باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان میشود.

 

انار : 

انار دارای ترکیبات بسیار مفیدی مانند پونیکا لاجین میباشد که باعث کاهش کلسترول و سلامت قلب را تضمین می نماید. مصرف انار باعث کاهش تجمع پلاکت ها در بدن شده و از این رو به کاهش فشارخون منجر می گردد و خطر حمله های قلبی و سکته های مغزی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. استفاده از الان از آنجا که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد در پیشگیری از سرطان کاهش رشد سلول‌های سرطانی بسیار موثر است. 

 

 
هندوانه : 

هندوانه میوه ای بسیار خوشمزه می باشد که شامل ترکیبات مهمی مانند لی کوپر است که این ترکیب باعث کاهش کلسترول خون شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و سرطان ها به خصوص سرطان پروستات را کاهش می دهد. همچنین از آنجایی که در هندوانه مقدار زیادی فیبر وجود دارد مصرف آن به سلامت پوست و مو کمک کرده و باعث آبرسانی به بدن میشود.

 

انگور قرمز

انگور قرمز سرشار از مس، ویتامین k و ویتامین b می باشد و در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان بسیار موثر است. ترکیبات مفید موجود در انگور مانند رسوراتول باعث فعال شدن آنزیم های مفید در کبد شده و به دفع مواد زائد از بدن کمک می نماید. 

گیلاس : 

گیلاس سرشار از انواع مواد مغذی مانند کلسیم فیبر منیزیم مس پتاسیم و انواع ویتامین ها می باشد و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. استفاده از گیلاس علاوه بر آنکه به سلامت پوست کمک می‌کند و باعث کاهش فشارهای عصبی شده و به تنظیم فشار خون کمک می نماید. مصرف گیلاس باعث عملکرد بهتر سیستم گوارش شده و به هضم بهتر غذا منجر می گردد. 

 

گریپ فروت : 

 

در گریپ فروت ترکیبات مفیدی مانند پکتین وجود دارد که مصرف آن باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که گریپ فروت اول صبح قبل از صبحانه خورده شود.  

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم