مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف دمنوش زنجبیل

  • ۵۰۲
فواید مصرف دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل یکی از داروهای گیاهی می باشد که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند آنفولانزا سرماخوردگی و رفع خلط از بدن استفاده می شود.   این دمنوش یکی از دمنوش های پرطرفدار در قاره آسیا می‌باشد .

 

دمنوش زنجبیل دارای طعم تند و شیرین می باشد و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است. 

این گیاه دارای گلهای سفید رنگ و برگهای سوزنی شکل میباشد. از زنجبیل به شکلهای گوناگونی مانند دمنوش، ادویه، روغن  و خام استفاده می گردد. 

 

زنجبیل یکی از مهمترین ادویه ها در آشپزخانه می باشد زیرا عطر و مزه بی‌نظیری به غذا اضافه می‌کند. 

 

فواید مصرف دمنوش زنجبیل   

 

درمان مشکلات گوارشی 

مصرف دمنوش زنجبیل بعد از صرف غذا در رفع مشکلات گوارشی بسیار تاثیر گذار می باشد و همچنین باعث درمان بسیاری از مشکلات گوارش مانند نفخ و یبوست می گردد. این گیاه دارویی به هضم چربی ها در بدن کمک می‌نماید .

به منظور تاثیر بیشتر دمنوش زنجبیل بهتر است که کمی عسل به آن اضافه کرده و میل نمایید.

 

درمان التهابات بدن 

زنجبیل یکی از داروهای گیاهی می باشد که خاصیت ضد التهابی بسیار شدیدی دارد بدن را در برابر ورود عفونت ها حفاظت می نماید. خاصیت ضد التهابی زنجبیل باعث کاهش آسیب رسیدن به بافت های بدن می گردد. 

کاهش التهابات بدن باعث پیشگیری از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، آرتریت ، آرتروز و آلزایمر می شود.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن 

از آنجایی که زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان می باشد مصرف دمنوش زنجبیل عملکرد سیستم ایمنی بدن را تحریک می نماید و بری جلوگیری از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها موثر میباشد.

از دیگر فواید مصرف دمنوش زنجبیل این است که باعث دفع مواد زائد از بدن شده و عمل پاکسازی کبد را انجام میدهد.   

 

درمان ناباروری 

منگنز یکی از موادی می باشد که برای باروری بسیار حیاتی است و این ماده در زنجبیل به مقدار فراوانی وجود دارد . مصرف دمنوش زنجبیل باعث افزایش ترشح هورمون های جنسی مانند تستسترون میشود و در نتیجه به افزایش میزان باروری و تشکیل جنین کمک می نماید.

 

 

درمان بیماری های قلبی 

ترکیبات موجود در زنجبیل مانند سالیسیلات باعث رقیق شدن خون میگردد و این امر از لخته شدن خون و سکته های قلبی و مغزی جلوگیری می نماید.  

به طور کلی می توان گفت مصرف دمنوش زنجبیل مانند مصرف آسپرین عمل می کند در صورتی که از عوارض بسیار کمتری برخوردار است.

 

افزایش میل جنسی 

مصرف روزانه دمنوش زنجبیل باعث افزایش سطح هورمونها در بدن شده به تقویت قوای جنسی کمک می نمایند. 

جهت تاثیر بیشتر دمنوش زنجبیل بهتر است که همراه با جینسینگ میل شود. 

 

کاهش وزن 

استفاده از دمنوش زنجبیل باعث رسیدن به یک اندام متناسب می‌گردد زیرا افرادی که زنجبیل  مصرف می کنند تا مدت زمان زیادی احساس سیری دارند و این امر می‌تواند به کاهش وزن آنها کمک نماید‌.  

جهت تاثیر بیشتر دمنوش زنجبیل برای کاهش وزن بهتر است که به همراه چای سبز میل شود. 

 

درمان عفونت های قارچی و باکتریایی 

زنجبیل به دلیل خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی که دارد می‌تواند باعث محافظت بدن از از ورود عفونت های باکتریایی و قارچی شود. مصرف زنجبیل باعث کاهش خطر مبتلا شدن به انواع عفونت مانند عفونت دستگاه ادراری عفونت قارچی دهان، برونشیت و سینه پهلو میشود.

 

تقویت حافظه 

معمولا با بالا رفتن سن در بخش‌هایی از مغز التهاباتی به وجود می‌آید که باعث کاهش عملکرد مغز می گردد و خطر مبتلا شدن به بیماری‌ آلزایمر را افزایش می‌دهد. مصرف دمنوش زنجبیل باعث تقویت مغز شده و از بروز واکنش های التهابی در مغز جلوگیری می نماید.

 

کاهش درد های قاعدگی 

در طب سنتی از گیاه زنجبیل به عنوان یک داروی تسکین دهنده نامبرده می‌شود و از این رو از دمنوش زنجبیل برای کاهش دردهای دوران قاعدگی استفاده می گردد. 

از دمنوش زنجبیل می‌توان به جای داروی مفنامیک اسید جهت کاهش دردهای دوران قاعدگی استفاده کرد در حالی که عوارض بسیار کمتری به دنبال دارد.

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم