مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص درمانی چای رازیانه

  • ۵۲۴
خواص درمانی چای رازیانه

رازیانه گیاهی دارویی می باشد که دارای گلبرگ های زرد است. این گیاه دارای طبع گرم می باشد و از آن می‌توان برای درمان مشکلات معده و بیماری های قلبی استفاده کرد.

 

گیاه رازیانه دارای طعم تلخ میباشد و خاصیت آرام بخشی قوی نیز دارد. از گذشته تا امروز از این گیاه به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. 

از جمله فوایدی که مصرف رازیانه برای بدن به دنبال دارد می توان به تقویت حافظه، تقویت بینایی و تنظیم هورمون ها اشاره کرد. 

 

فواید مصرف چای رازیانه  

مبارزه با عفونت 

رازیانه گیاهی می‌باشد که خاصیت ضد میکروبی دارد و مصرف چای زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به رفع عفونت در بدن کمک می نماید. 

 

درمان مشکلات قاعدگی 

مصرف چای رازیانه چند روز قبل از قاعدگی برای بانوان بسیار مناسب می باشد زیرا باعث کاهش علائم قاعدگی مانند حالت تهوع و ضعف می شود. مصرف رازیانه باعث شل شدن عضلات می گردد و در نتیجه با افزایش جریان خون در بدن علائم قاعدگی کاهش پیدا میکند.

 

تقویت بینایی 

مصرف رازیانه باعث کاهش التهابات بدن به خصوص التهابات مربوط به چشم می گردد.  در طب سنتی مصرف رازیانه گزینه مناسبی برای درمان التهاب پلک و جلوگیری از مبتلا شدن به شب کوری می باشد. 

 

تقویت قلب 

رازیانه یکی از گیاهان دارویی میباشد که سرشار از انواع ویتامین ها می باشد. مصرف رازیانه باعث کاهش سطح کلسترول بد خون شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و گرفتگی عروق را کاهش می‌دهد.

 

درمان مشکلات گوارشی 

یکی از فواید مصرف چای رازیانه این می باشد که باعث هضم راحت تر غذا می گردد و همین امر باعث می شود که به درمان بسیاری از مشکلات گوارشی کمک نماید. 

از دیگر فواید مصرف چای رازیانه این می باشد که باعث درمان دیگر مشکلات گوارشی مانند نفخ شکمی و اسهال می گردد. 

 

متعادل کردن هورمون ها 

مصرف چای رازیانه باعث متعادل شدن سطح هورمون ها در بدن می گردد و برای افرادی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند بسیار مناسب می باشد. در رازیانه ترکیباتی مانند فیتو استروژن وجود دارد که باعث تعادل هورمونها در بدن می گردد. 

 

افزایش شیر در زنان شیرده 

مصرف رازیانه به زنانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بسیار توصیه می گردد زیرا باعث افزایش شیر در آنها شده و از طرف دیگر کیفیت شیر مادران را بهبود می بخشد. 

 

پیشگیری از سرطان 

رازیان سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن میزان آنتی اکسیدان های بدن را نیز افزایش می دهد. همچنین در ترکیبات رازیانه ماده ای ضد سرطانی موجود می باشد که بدن را در برابر مبتلا شدن به سرطان محافظت می نماید. 

 

سلامت پوست 

همانطور که گفته شد رازیانه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از آنجایی که خاصیت تولید کلاژن دارد می تواند باعث ایجاد پوست شاد و سرزنده گردد. مصرف چای رازیانه باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست شده و در رفع چین و چروک پوست بسیار موثر است.  

 

تقویت مو 

مصرف رازیانه باعث تقویت فولیکول های مو شده و از ریزش مو و شکنندگی مو جلوگیری می نماید. استفاده کردن از چای زنجبیل می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات مو مانند شوره سر ،خارش و پوسته پوسته شدن بسیار مفید باشد.

 

پاکسازی بدن از انگل 

در طب سنتی چای زنجبیل برای رفع کرم ها و انگل های داخلی بدن استفاده می شود. از آنجا که چای زنجبیل دارای خاصیت ملین می باشد باعث می گردد که انگل های داخل بدن از بدن خارج گردد. مصرف چای رازیانه از تکثیر انگلها در بدن نیز جلوگیری می نماید.

 

درمان بیماری های تنفسی 

مصرف رازیانه باعث پاکسازی ریه ها و مجاری تنفسی می گردد این گیاه دارویی همچنین به آرام‌سازی اسپاسم در سیستم تنفسی کمک می نماید. برای درمان بسیاری از بیماری‌های تنفسی مانند سرفه و برونشیت می توان از چای زنجبیل استفاده کرد. 

 

درمان دیابت 

رازیانه یکی از گیاهان دارویی می‌باشد که باعث کاهش سطح قند خون در افراد می گردد و مصرف آن برای افرادی که به دیابت به خصوص دیابت نوع ۲ مبتلا می باشند بسیار مناسب است.

همچنین پتاسیم موجود در رازیانه باعث افزایش سطح انسولین در بدن شده و مصرف آن به افرادی که به دیابت مبتلا می باشند توصیه می شود. 

 

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که زیاده روی در مصرف چای زنجبیل مناسب نمی باشد و حتی مصرف آن برای زنان باردار اصلا توصیه نمی گردد زیرا باعث تحریک قاعدگی شده و خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم