مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف سبزیجات

  • ۲۰۹
فواید مصرف سبزیجات

سبزیجات سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی می باشند و مصرف آن برای سلامت بدن توصیه می گردد. پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و طول عمر افراد را بیشتر می کند.

 

مصرف سبزیجات باعث پیشگیری از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت ،اضافه وزن و سرطان می گردد.

برای تاثیر بیشتر سبزیجات باید به این نکته توجه داشت که از پختن و سرخ کردن بیش از حد آنها خودداری شود.

سبزیجات دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشند زیرا سرشار از بتاکاروتن، فیبر و فولات هستند و مصرف آنها به تامین انرژی بدن کمک می نماید.

 

فواید مصرف سبزیجات 

 

پیشگیری از مبتلا شدن به دیابت

سبزیجات سرشار از املاح معدنی و ویتامین ها می باشد و از قند بسیار کمی برخوردار است و مصرف آن برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشند می تواند بسیار کمک کننده باشد.

همچنین می توان گفت استفاده از سبزیجات برای افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند می توانند در درمان آن بسیار موثر باشد. 

از جمله سبزیجاتی که مصرف آن برای افراد دیابتی مفید است می توان به گل کلم، اسفناج و کلم بروکلی اشاره کرد.

 

کاهش وزن 

در دنیایی که بسیاری از مردم با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند مصرف سبزیجات می‌تواند یک روش خوب برای کاهش وزن باشد . سبزیجات از فیبر بسیار پایینی برخوردار می باشند و مصرف آن باعث می گردد تا فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می نماید.

 

 

کاهش فشار خون 

از آنجایی که در سبزیجات مقدار زیادی پتاسیم قرار گرفته است می‌تواند باعث کاهش و کنترل  فشار خون گردد. از جمله سبزیجاتی که به کاهش فشار خون کمک می نماید می توان به کرفس و ریواس اشاره کرد.

 

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

سبزیجات در سلامت دستگاه گوارش تاثیر بسیار زیادی دارند زیرا بسیاری از سبزیجات دارای خاصیت ضد میکروبی می باشند و از آنجا که سرشار از آنتی اکسیدان نیز می باشند به درمان بسیاری از مشکلات گوارشی کمک می نمایند. 

مصرف سبزیجات باعث درمان بسیاری از مشکلات گوارشی مانند ورم معده ،تهوع و کرامپ معده میشود .

از دیگر فواید مصرف سبزیجات درمان سرفه، درمان بی خوابی و افسردگی و همچنین افزایش شیر مادران شیرده می باشد.

 

کمک به سلامت پوست 

مصرف سبزیجات باعث افزایش تولید کلاژن در بدن می گردد و منجر به ایجاد پوست سالم و سرزنده میشود. از آنجایی که سبزیجات سرشار از انواع ویتامین ها می باشند و مصرف آنها به کاهش چین و چروک پوست کمک میکند.

پیشگیری از سرطان 

 

سبزیجات سرشار از بتاکاروتن، انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشند و مصرف آنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. بسیاری از سبزیجات دارای خاصیت ضد سرطانی می باشند و مصرف آنها تا حد زیادی باعث پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان میشود.

از آنجایی که در بیشتر سبزیجات ویتامین c وجود دارد و این ویتامین نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می کند پس مصرف سبزیجات در پیشگیری و درمان بسیاری از سرطان ها موثر است.

از جمله سبزیجاتی که در پیشگیری از سرطان موثر میباشند می‌توان به گوجه فرنگی گل کلم فلفل و کلم بنفش اشاره کرد.

 

 

افزایش حافظه 

آنتی اکسیدانی که در بسیاری از سبزیجات وجود دارد  باعث بهبود عملکرد مغز شده و موجب افزایش حافظه میشود . همچنین می توان گفت مصرف سبزیجات باعث پیشگیری از مبتلا شدن به آلزایمر می گردد. 

یکی از سبزیجاتی که مصرف آن به تقویت حافظه بسیار کمک می نماید سبزی شاهی می باشد 

 

سبزیجات مفید برای سلامت بدن 

 

فلفل دلمه ای 

فلفل دلمه ای سرشار از انواع ویتامین ها می باشد و آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث تقویت قدرت بینایی افراد می گردد. همچنین مصرف فلفل دلمه‌ای در پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار موثر است.

 

کاهو 

کاهو جزو یکی از سبزیجاتی می باشد که بسیار غنی است و سرشار از منیزیم ،پتاسیم ،کلسیم و فسفر می‌باشد. مصرف کاهو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید

 

 

 

گل کلم 

گل کلم سرشار از انواع ویتامین ها می باشد و مصرف آن به خصوص برای زنان باردار بسیار توصیه شده است زیرا به شکل‌گیری سالمه جفت و جنین کمک می نماید.

همچنین مصرف گل کلم باعث جذب آهن مواد غذایی می گردد و تاثیر زیادی برای سلامت قلب دارد 

 

اسفناج 

سنا سرشار از انواع ویتامین ها مواد معدنی و آهن می باشد و مصرف آن در درمان بسیاری از مشکلات گوارشی موثر است. همچنین کلسیم موجود در اسفناج به استحکام استخوان ها کمک می نماید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم