مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص درمانی میوه ها

  • ۵۰۵
خواص درمانی میوه ها

میوه ها تاثیر بسیار زیادی در سلامتی بدن انسان ها دارند و مصرف آنها باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و دیابت می گردد. 

علاوه بر آن استفاده از میوه ها باعث سلامت پوست و مو شده و به تناسب اندام نیز کمک می نماید. 

میوه ها از فواید بسیار زیادی برخوردار هستند به گونه ای که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها از میوه درمانی استفاده می گردد. 

از آن جایی که میوه ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشند می توان از آنها به جای داروهای شیمیایی برای درمان بیماری ها استفاده کرد. 

میوه ها و خواص درمانی آنها 

خرمالو 

خرمالو میوه ای با طبیعت گرم می باشد و از کالری بسیار پایینی برخوردار است و مصرف آن تاثیر بسیار زیادی در درمان سرفه های سخت دارد. 

خرمالو به عنوان یک میوه ملین شناخته می شود زیرا سرشار از فیبر می‌باشد و در درمان یبوست کاربرد دارد. 

مصرف خرمالو باعث کنترل فشار خون شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. 

 

 

سیب 

سیب میوه ای می باشد که در آن پلی فنول زیادی قرار گرفته است و مصرف آن باعث سلامتی بدن میگردد. 

مصرف سیب چون دارای فیبر زیادی میباشد باعث درمان اسهال میشود همچنین در درمان مشکلات گوارشی مانند ورم معده بسیار موثر است. 

از دیگر فواید مصرف سیب می توان به جلوگیری از بی خوابی ،کنترل دیابت، جلوگیری از پوکی استخوان و بهبود عملکرد مغز اشاره کرد. 

 

نارنگی 

نارنگی میوه ای می باشد که سرشار از مواد مغذی و فیبر است. یکی از فواید مصرف نارنگی این می باشد که معمولاً به جذب آهن غذا کمک می نماید. همچنین مصرف آن باعث درمان دردهای گوارشی می‌شود و به هضم غذا کمک می نماید. 

از آنجایی که در این میوه فیبر بالایی وجود دارد باعث بهبود عملکرد روده می شود و همچنین به عنوان یک تصفیه کننده خون محسوب می گردد.  

مصرف نارنگی به سلامت پوست نیز بسیار کمک می‌کند و باعث صاف و جوان شدن پوست میشود.

 

 

انار 

انار میوه ای زمستانی می باشد و معمولاً طبع آن با توجه به شیرینی و ترشی آن فرق می کند. انار های شیرین دارای طبع معتدل و انار های ترش دارای طبع سرد میباشند. 

مصرف انار برای خانم‌هایی که در طول بارداری دچار حالت تهوع می شوند بسیار مفید است و در رفع حالت تهوع کمک کننده می باشد. 

همچنین مصرف انار برای کسانی که دچار کم اشتهایی می باشند بسیار کاربرد دارد زیرا باعث افزایش اشتها می گردد. 

از دیگر فواید مصرف انار این می باشد که باعث استحکام لثه ها شده و در درمان دردهای مربوط به گلو و لوزه بسیار کاربرد دارد. 

انجیر 

انجیر میوه ای می باشد که به دو صورت تازه و خشک قابل استفاده است. این میوه سرشار از ویتامین های A,B,k و ،c  می باشد و در کنترل فشار خون بسیار موثر است. 

مصرف انجیر در درمان گلودرد نیز بسیار کمک کننده می باشد و همچنین باعث کاهش وزن می گردد. 

از آنجایی که در ترکیبات انجیر آنتی اکسیدان بسیار زیادی وجود دارد خطر مبتلا شدن به سرطان به خصوص سرطان روده را کاهش میدهد. مصرف انجیر باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی شده و در تسکین دردهای معده بسیار موثر است. 

 

 

گیلاس 

گیلاس یکی از میوه های بسیار خوشمزه می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن باعث کاهش کلسترول بد خون شده و در جلوگیری از پیشرفت سرطان موثر میباشد. 

استفاده از گیلاس به کاهش قند خون کمک کرده و برای افراد دیابتی مفید می باشد. از دیگر فواید مصرف گیلاس می توان به تقویت حافظه ،کاهش فشار خون ،کاهش دردهای نقرس و رفع التهابات بدن اشاره کرد.

 

پرتغال 

پرتقال سرشار از ویتامین c می باشد و دارای طبع سرد و تر است. مصرف پرتقال باعث جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی شده و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

استفاده کردن از پرتقال باعث می شود که آنزیم های گوارشی تحریک پیدا کند و در درمان یبوست موثر است.

برای درمان سرفه های خشک و همچنین تقویت معده میتوان از پوست پرتقال استفاده کرد. 

 

 ‌

 

انگور

انگور یکی از پرخاصیت ترین میوه ها محسوب می‌شود و سرشار از انواع ویتامین ها مانند ویتامین c و k  میباشد . 

همچنین از آنجا که در انگور آنتی اکسیدان بسیار زیادی وجود دارد باعث جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان به خصوص سرطان پستان می گردد. 

از دیگر فواید مصرف انگور می توان به درمان کم خونی، جلوگیری از مبتلا شدن به آلزایمر، درمان سردردهای میگرنی و کاهش تب اشاره کرد.  

 

آلو 

میوه آلو دارای انواع متفاوتی می باشد و معمولاً با رنگ های مختلف و طعم های متفاوتی ظاهر می گردد. 

آلو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و برای مصرف بیمارانی که به روماتیسم مبتلا می باشند بسیار مناسب است. 

مصرف آلو باعث کاهش فشار خون شده و در جلوگیری از سکته های قلبی بسیار موثر می باشد. 

استفاده از آلو برای افرادی که به بیماری نقرس مبتلا می باشد گزینه مناسبی می باشد. از دیگر فواید مصرف آلو می‌توان به درمان کم خونی درمان مشکلات گوارشی و رفع حالت تهوع اشاره کرد.

 

هلو 

هلو میوه ای بسیار مفید برای بدن می باشد و سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین a,c,e,k  می باشد . از آنجایی که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد به عملکرد قلب کمک می نماید. 

همچنین هلو به عنوان یک میوه ملین شناخته می‌شود و در درمان یبوست بسیار موثر است و همین امر منجر به کاهش وزن می گردد. 

استفاده از هلو برای زنان باردار بسیار مفید است و به سلامت جنین کمک می نماید. 

مصرف هلو باعث کاهش قند خون شده و برای افراد دیابتی مفید می باشد. 

 

موز 

موز میوه ای می باشد که از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است و در آن مقدار بسیار کمی چربی وجود دارد و برای سلامتی بدن از فواید بسیار زیادی برخوردار است. 

مصرف موز باعث استحکام استخوان ها شده و در درمان پوکی استخوان بسیار موثر میباشد. همچنین می‌توان گفت استفاده کردن از موز باعث بهبود عملکرد مغز شده و قدرت مغز را افزایش می‌دهد. 

از دیگر فواید مصرف موز می توان به درمان کم خونی، درمان یبوست، درمان مشکلات گوارشی مانند زخم معده، درمان بی خوابی و درمان التهابات پوستی اشاره کرد

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم